Red Bull a adoptat o decizie neobişnuită când a decis să facă public un caz de şantaj. Oficialii companiei au primit e-mailuri în care şantajiştii ameninţau că vor contamina cutii de Red Bull cu fecale daca nu primesc o anumită sumă de bani. Dezvăluirea şantajului de către Red Bull a reprezentat, de fapt, salvarea companiei în faţa unui scandal mediatic.
Cunoscută pentru investiţiile masive în campanii publicitare şi evenimente sportive, compania privată austriacă dezvăluie, în general, foarte puţine detalii despre ea. Astfel, anunţul oficialilor Red Bull a venit ca o surpriză pentru public, comentează BusinessInsider. Extorsioniştii au ameninţat că vor mânji cutii de Red Bull cu excremente dacă nu vor primi o anumită sumă.
„Este un brand îndrăzneţ şi o mişcare îndrăzneaţă”, a afirmat Gordon Pincott, preşedintele agenţiei de branding Millward Brown. „Lucrul bun pe care l-au făcut cu acest anunţ a fost că nu au lăsat să curgă zvonuri.”
Red Bull a făcut public acest anunţ pentru a nu lăsa şantajiştilor oportunitatea de a-şi dezvălui fapta în presă, după comiterea contaminării. Oficialii companiei au considerat că transparenţa în faţa unei asemenea ameninţări este cea mai bună armă de apărare, dar şi modalitate de dezarmare a şantajiştilor. Red Bull a vândut 5,2 miliarde de cutii de energizant anul trecut şi este clasat pe locul trei în topul celor mai mari producători de băuturi răcoritoare, după Coca-Cola şi Pepsi.
„Deşi este posibil ca vânzarea de băuturi să fie afectată pe termen scurt, anunţul făcut o să cimenteze legătura de încredere dintre companie şi consumatori”, a declarat Jordi Connor, şeful departamentului de planning din cadrul agenţiei de brand marketing WPP”s Dialogue.
O investigaţie a fost demarată, în prim plan aflându-se un supermarket din Viena. Publicaţia „Kurier” a publicat un e-mail în care oportuniştii cereau bani şi