Piaţa avioanelor civile fără pilot este încă redusă în Statele Unite, dar ea ar putea să "explodeze" în câţiva ani, când spaţiul aerian american le va fi complet deschis, începând din octombrie 2015, estimează producătorii şi Agenţia Federală a Aviaţiei (FAA), relatează AFP.
Avioanele fără pilot sunt autorizate, în prezent, să zboare în spaţiul aerian american exclusiv în scopuri legate de serviciul public sau de plăcere, deşi este vorba despre un număr limitat, de aproximativ 300 de astfel de aparate, potrivit permiselor eliberate, conform înregistrărilor asociaţiei producătorilor acestora, AUVSI (Association for Unmanned Vehicule Systems International).
Însă, după 2015, când FAA le va deschide întregul spaţiu aerian, aproximativ 7.500 de micro-avioane fără pilot vor brăzda cerul, potrivit FAA, care nu oferă alte detalii.
Cifra lor de afaceri, care în prezent reprezintă aproximativ un milion de dolari, în contextul în care un avion civil fără pilot costă înre 5.000 şi 15.000 de dolari, potrivit AUVSI, ar putea să crească până la cinci miliarde de dolari.
De asemenea, sectorul ar urma să contribuie la crearea a aproximativ 70.000 de locuri de muncă în primii trei ani după 2015, iar ulterior aproape 104.000, până în 2025, afirmă AUVSI într-un studiu publicat pe 12 martie, care oferă detalii în acest sens stat cu stat. Pe primul loc între beneficiari figurează California (vest), statul Washington (vest) şi Texas (sud).
Acest adevărat "boom" va permite injectarea în economia americană a sumei de 13,6 miliarde de dolari (inclusiv veniturile fiscale) la intrarea pe piaţă, şi până la 82,1 miliarde de dolari în perioada 2015-2025, însă fiecare an de întârziere va costa economia americană zece miliarde, susţine AUVSI.
Sectorul cel mai promiţător pentru aceste aparate este agricultura, în cadrul căruia vor putea fi utilizate la suprav