După ce că a întârziat finalizarea lucrării cu mai bine de un an, constructorul drumului turistic Răchiţele - Ic Ponor are acum noi pretenţii, inclusiv de ordin financiar. Preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu, arată că ia în calcul şi varianta rezilierii acestui contract.
Proiectul drumului turistic Răchiţele - Ic Ponor pare să se apropie, tot mai mult, de un dezastru. Pe de-o parte, constructorii nu au fost în măsură să finalizeze la timp lucrarea, iar acum vin şi solicită noi termene şi costuri suplimentare, pe de altă parte, există riscul ca UE să nu mai ramburseze plăţile pentru lucrările executate, din pricina faptului că proiectul a fost gândit prost, fără a i se asigura conexiunea cu drumul vecin din judeţul Bihor, care de asemenea a beneficiat de reparaţii capitale. Consiliul Judeţean caută soluţii la ambele probleme. Preşedintele Horea Uioreanu a menţionat că în cazul în care constructorul (firma MBS Group), nu acceptă să finalizeze lucrările până în 8 august, şi fără costuri suplimentare, contractul se va rezilia, urmând să se organizeze o nouă licitaţie. În privinţa conexiunii cu Bihorul, se impune identifcarea altei surse de finanţare.
În lungime de 20,5 km, drumul turistic Răchiţele - Ic Ponor urma să beneficieze de lucrări capitale de modernizare, în baza contractului pe care administraţia judeţeană l-a atribuit, încă din 2009, consorţiului româno-maghiar MBS Group, Alfa Rom, Nemzetkozi Betonut. Încă de la început, acest proiect a debutat prost. Reprezentanţii Regiei Autonome de Adminstrare a Domeniului Public şi Privat (RAADPP), din cadrul Consiliului Judeţean, apreciau la momentul respectiv, că proiectul ar fi fost realizat greşit, de către fosta conducere a instituţiei, având în vedere că pentru cele 9 poduri de pe traseu nu erau prevăzute lucrări de reconstrucţie, ci doar simple reparaţii. Ca atare, la acel moment, s-a d