Twitter a introdus ideea de „hashtag“, o etichetă mai altfel decât cele folosite de bloguri. Acum, Instagram şi Google+ folosesc acest concept, iar Flickr îl introduce în aplicaţia pentru iOS.
Şi despre Facebook se speculează că va trece la hashtag, fiind mult mai uşor să adune sub un singur cuvânt sau un grup de cuvinte mai multe opinii exprimate în legătură cu o temă. Yahoo! grăbeşte pasul şi sare în barca hashtag înaintea marii reţele sociale, scrie The Verge. Astfel, cuvintele au nevoie de un # şi sunt gata pentru a fi aranjate într-un subiect mai mare.
Cuvântul „hashtag“ este legat de Twitter, această reţea socială l-a popularizat, fiind preluat mai apoi de Instagram şi Google+. La reţeaua socială a Google este puţin altfel filosofia, dar în linii mari respectă modul în care a fost conceput. Flickr mai aduce şi o competiţie. Există eticheta #FlickrFriday sub care îţi poţi înscrie fotografiile de amator sau profesionist şi ai putea câştiga.
Facebook ar lua deja în calcul să introducă hashtag-ul, desemnat şi cuvântul anului 2012, tocmai pentru a face mai uşoară descoperirea de subiecte noi. A mai preluat de la Twitter şi funcţionalitatea Follow, denumită înainte Subscribe. Flickr a folosit acest moment al zvonurilor despre cea mai mare reţea socială şi şi-a actualizat aplicaţia. Aceasta este disponibilă în App Store.
And then... @flickr added #hashtags. twitter.com/chrismessina/s… — Chris Messina™ (@chrismessina) March 17, 2013