Decizia Chevrolet de a deveni o marcă globală a presupus adoptarea unui nou set de valori, rezultatul acestei acţiuni fiind gama de modele Cruze, special adaptată necesităţilor clientului de pe Continent.
Brandul Chevrolet s-a făcut remarcat pe parcursul istoriei datorită unor modele sport, precum Corvette sau Camaro, dar şi datorită unor camionete extrem de apreciate pe piaţa din Statele Unite. Globalizarea mărcilor auto şi criza accentuată a industriei din care aceasta face parte a împins tot mai mulţi producători să adopte stiluri care să cucerească pieţe şi clienţi noi.
În mod absolut logic, producătorii americani au văzut potenţialul pieţei europene şi mai mult de-atât, echivalarea setului de valori auto al acesteia cu pieţele de pe restul continentelor. Astfel, Chevrolet a început să pregătească maşini care se aliniază cerinţelor Bătrânului Continent.
Întrucât Europa este un mare devorator de automobile tip break, constructorul din Detroit propune un model deja consacrat în competiţiile de turisme (WTCC), dar în varianta SW, Sport Wagon pentru cei neiniţiaţi. Este vorba de Cruze SW, o maşină care prin filosofia ei atacă un segment consistent din piaţă. Curiozitatea ne-a dictat să facem un test cu touring-ul american, pentru a ne convinge dacă acesta este o opţiune serioasă în clasa din care face parte. Design
Cruze SW aduce pe piaţă un design plăcut, pe alocuri mai atrăgător decât cel al rivalilor, dar nu reuşeşte să-ţi smulgă acel oftat clasic apărut involuntar odată cu întâlnirea unui Camaro. Trecerea de la sedan la sport wagon s-a făcut cu mare atenţie, liniile celui din urmă fiind curate şi simple, reuşind să integreze mai bine stilul adoptat gamei Cruze.
Pe stradă, SW îşi ascunde foarte bine originile americane, lăsând impresia unui automobil pur european, care a reuşit să se ridice la nivelul rivalilor consacraţi. Silueta maş