New York Times Co. îşi reorganizează personalul în trei grupuri specifice, online, print şi publicitate, în efortul de a promova operaţiunile digitale şi de a creşte rentabilitatea, potrivit unui document intern remis angajaţilor, citat de bloomberg.com.
Modificările în ceea ce priveşte personalul vor elimina şi bariera dintre New York Times Media Group şi operaţiunile corporate ale companiei.
Procesul de reorganizare este prevăzut să fie pus în aplicare la sfârşitul lunii martie, se arată în documentul semnat de preşedintele companiei, Arthur Sulzberger.
New York Times Co. trece în această perioadă printr-o serie de modificări majore, în efortul de a se adapta la nevoile create de consumul presei pe internet, în defavoarea lecturării publicaţiilor tipărite.
Luna trecută, publisherul a anunţat că va vinde publicaţia The Boston Globe, precum şi o serie de alte active, inclusiv din filiala sa New England Media Group. În afară de publicaţia The Boston Globe, site-ul său de internet şi compania de marketing GlobeDirect, filiala New England Media Group deţine site-urile Boston.com şi Telegram.com, Worcester Telegram & Gazette, precum şi o participaţie de 49% la Metro Boston.
"Planul nostru de a vinde New England Media Group demonstrează angajamentul nostru în a ne concentra strategia şi investiţiile pe marca New York Times", spunea, la momentul anunţului, directorul general al grupului, Mark Thompson.
Potrivit Wall Street Journal, care citează surse apropiate dosarului, grupul media ar fi primit o ofertă de peste 100 de milioane de dolari pentru The Boston Globe.
De asemenea, în ultimele 18 luni, New York Times Co. a vândut site-ul de informaţii About.com şi o filială de ziare regională.
Totodată, grupul de presă american a anunţat, la sfârşitul lunii februarie, că publicaţia sa International Herald Tribune - un ziar d