Pentru prima dată în România, o maşină electrică (hibridă) este chemată în service pentru verificări. Şi aceasta pentru că producătorii se tem că ar putea apărea probleme la frânare. La noi în ţară, maşinile electrice sunt încă o raritate, numărul total fiind de numai 44. Pentru acestea, existând numai o singură staţie de încărcare în staţie. Comisia Europeană cere ca până în 2020 România să aibă 10.000 de staţii pentru maşinile electrice
O premieră naţională
Constructorii auto realizează în mod frecvent acţiuni de recall, aducând în service maşinile pentru posibile probleme tehnice care sunt remediate în mod gratuit, însă foarte rar sunt implicate în aceste campanii vehicule 100% electrice.
În Romania a fost inclus, într-o acţiune de rechemare în service, un vehicul electric. Este vorba de un model i-MiEV fabricat de Mitsubishi, la care ar putea apărea probleme la frâne. Iniţiativa este o premieră în România.
La un număr limitat de modele i-MiEV HA3W este posibil ca, din cauza unei erori de fabricaţie, pompa de vacuum a sistemului de frânare să devină nefuncţională, acest lucru putând duce la mărirea forţei pe care utilizatorul o aplică pedalei de frână în timpul frânării, prin urmare distanţa de frânare ar putea fi mai mare decât în mod obişnuit, se menţionează în documentele oficiale ale companiei, citate de Hotnews. Pentru a elimina orice posibilă neplăcere, producătorul a decis să se înlocuiască pompa de vacuum a sistemului de frânare cu una modificată, îmbunătăţită. Operaţiune care, în mod normal, ar trebui să dureze mai puţin de jumătate de oră.
Mitsubishi a anunţat acest recall pe plan mondial în luna ianuarie, fiind afectate în total 14.700 de maşini de clasă mică Mitsubishi i-MiEV, la fel cum sunt Citroen C-Zero şi Peugeot iOn. Aceste maşini costă aproximativ 35.000 euro, iar autonomia lor este de circa 130-150