Proba practică pentru obţinerea permisului auto va putea fi susţinută din nou, în caz de eşec, fără a mai repeta proba teoretică.
Dar, cu condiţia efectuării a şase ore de pregătire între două examene, potrivit unui proiect pus în dezbatere publică, luni, de Ministerul Afacerilor Interne (MAI).
Proiectul se află în dezbatare publică timp de 10 zile. (Vezi aici integral) Potrivit MAI, iniţiativa întregeşte procedura de examinare în vederea obţinerii permisului de conducere cu reglementări vizând examinarea candidaţilor la obţinerea permisului de conducere din categoria AM (mopede), ca urmare a includerii acestora în categoria autovehiculelor, respectiv procedura de examinare în traseu a conducătorilor de vehicule din categoria A, A1, şi A2.
Astfel, promovarea probei teoretice (calificativul “admis”) permite susţinerea succesivă a probei practice pentru o perioadă de un an de la data absolvirii cursurilor de pregătire teoretică şi practică, prevede proiectul.
În cazul nepromovării probei practice (calificativul “respins”), aceasta poate fi reluată, fără susţinerea probei teoretice, după cel puţin 15 zile de la data obţinerii calificativului şi prezentarea dovezii efectuării a şase ore de pregătire practică, conform aceluiaşi proiect.
Susţinerea probei practice se realizează astfel: numai în poligon, pentru autovehiculele din categoria AM; în poligon şi traseu, pentru autovehiculele din categoriile A1, A2 şi A; numai în traseu, pentru autovehiculele din categoriile B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb şi Tv.
Proba practică pentru obţinerea permisului auto va putea fi susţinută din nou, în caz de eşec, fără a mai repeta proba teoretică.
Dar, cu condiţia efectuării a şase ore de pregătire între două examene, potrivit unui proiect pus în dezbatere publică, luni, de Ministerul Afacerilor Interne (MAI).
Proiectul se află