Seria de articole din 7EST despre aglomeratia de la E.On a dus la amendarea furnizorului de gaz si energie. Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor a sanctionat situatia de la Iasi iar amenzi ar putea fi aplicate in toata Moldova. Companiei E.On i s-a impus si suplimentarea centrelor pentru relatii cu clientii.
50.000 de lei pentru aglomeratie
Articolele prin care 7Est a semnalat la inceputul anului cozile enorme de la ghiseele E.On au provocat o ancheta demarata de Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor. E.On a primit o amenda de 50.000 de lei pentru nerespectarea Legii 363/2007. „Am considerat ca s-au incalcat prevederile privind competenta si grija asteptate in mod rezonabil de consumator de la furnizor”, a explicat Marian Grigoras, comisarul-sef al CRPC.
Pe lana amenda in bani, E.On a fost sanctionat si cu amenda complementara. „In termen de 45 de zile trebuie sa suplimenteze numarul de centre pentru relatii cu publicul atat in judet, cat si in municipiu”, a adaugat Grigoras. Amenda a fost aplicata pentru situatia de la Iasi, dar o sanctiune similara ar putea fi data si la Bacau.
In urma anchetei OPC, a reiesit ca E.On are centre pentru relatii cu clientii doar in marile municipii si nu mai mult de doua in fiecare judet. Asadar, cei circa 1,8 milioane de clienti au la dispozitie doar 12 centre pentru relatii cu publicul.
Aglomeratie extrema
In momentul controalelor, la Iasi erau 447 de clienti la ghiseul E.On de pe Agatha Barsescu intr-o singura zi. La Vaslui comisarii au gasit 130 de oameni la coada, iar la Bacau erau 228 de persoane la coada, intr-o sala de asteptare de 80 de locuri. Raspunsul transmis de E.On catre comisariatele judetene ale protectiei consumatorilor indicau faptul ca aglomeratia va disparea la sfarsitul lunii februarie, dar cozile au continuat si-n