Aproape 100 de kilometri de autostrăzi scoşi la licitaţie în luna august a anului trecut ar urma să îşi afle constructorii peste o lună, spune Dan Şova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, de interes naţional şi investiţii străine, care are în subordine Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Aproape 100 de kilometri de autostrăzi scoşi la licitaţie în luna august a anului trecut ar urma să îşi afle constructorii peste o lună, spune Dan Şova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, de interes naţional şi investiţii străine, care are în subordine Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
„(Cei de la CNADNR – n.red.) mi-au promis neoficial că vor da un rezultat până pe 15 aprilie. Sper ca până în 15 aprilie să se anunţe câştigătorii pentru că s-a exagerat deja, stăm aşa din 21 august. Nu înţeleg de ce se aşteaptă atât“, a declarat Dan Şova.
Procedurile de atribuire a celor 100 de kilometri de autostrăzi, cu o valoare estimată la circa 900 de milioane de euro, au fost tergiversate de o serie de contestaţii, o perioadă mult prea îndelungată de evaluare a ofertelor, precum şi de finanţările extrem de mici alocate infrastructurii.
Printre constructorii interesaţi de aceste autostrăzi se numără firme româneşti precum Spe-dition UMB (controlată de Dorinel Umbrărescu), Teloxim Con (Theodor Berna) şi Straco Grup (Alexandru şi Traian Horpos), precum şi companii străine precum cea austriacă Strabag, cea spaniolă FCC Construccion sau grupul italian Pizzarotti.
Nu este foarte clar cum va reuşi statul să finanţeze autostrăzile aflate în prezent în curs de licitare având în vedere că bugetele pentru investiţii au fost drastic reduse în 2013. Dacă în cazul autostrăzii Gilău-Nădăşelu fondurile ar urma să vină de la bugetul de stat, celelalte pat