Constructorul japonez de automobile Honda ar urma să revină, în 2015, în Formula 1 ca furnizor de motoare şi să refacă un parteneriat de succes cu echipa britanică McLaren, a scris, luni, presa japoneză.
Potrivit cotidianului Asahi şi agenţiei de presă Jiji, Honda dezvoltă din nou motoare de Formula 1, compania fiind motivată de schimbările de regulament tehnic, care vor intra în vigoare din 2014 şi care prevăd trecerea de la propulsoarele V8 de 2,4 litri la cele turbo V6 de 1,6 litri, proiectate să fie mai puţin poluante pentru mediu. Honda speră ca tehnlogia dezvoltată în Marele Circ să fie aplicată automobilelor de serie.
Mercedes a motorizat monoposturile team-ului cu sediul la Woking începând din 1995, apoi, şase ani mai târziu, grupul Daimler a preluat 40 la sută din acţiunile McLaren. Odată cu cumpărarea echipei Brawn GP, la finalul anului 2009, şi transformarea acesteia într-una Mercedes sută la sută, interesul Daimler pentru McLaren a scăzut, astfel că germanii s-au retras treptat din acţionariat.
Daimler a vândut ultimul pachet de acţiuni deţinute la McLaren la finalul anului 2011. Din 2013, McLaren a fost nevoită să cumpere motoarele germane ca orice alt client din Formula 1, cum ar fi Force India. De-a lungul timpului, Honda, care a debutat în F1 în 1964, s-a retras şi a revenit în Marele Circ de mai multe ori.
Între 1988 şi 1992, McLaren şi Honda au avut o colaborare fructuoasă, materializată în patru titluri mondiale la piloţi (trei cucerite de Ayrton Senna şi unul de Alain Prost) şi tot atâtea la constructori. Honda s-a retras în 1993 din F1, dar a început din nou să furnizeze motoare începând 2000, pentru echipa BAR. În 2006, compania japoneză a preluat controlul total al BAR.
Din cauza crizei financiare, Honda a renunţat la Formula 1 la finalul anului 2008, când i-a cedat echipa lui Ross Brawn. Sub conducerea şi finanţar