După scandalul proiectelor culturale „neeligibile“, Institutul Cultural Român (ICR) a găsit ieri o formulă administrativă să finanţeze totuşi festivalurile importante de film şi teatru din România. O serie de proiecte culturale cu tradiţie din România au fost declarate neeligibile în urma primei etape de selecţii organizate de ICR.
Concursul a fost deschis pe 29 noiembrie 2012 şi s-a încheiat pe 13 martie. Contestaţiile pot fi depuse la ICR până astăzi, la ora 16.00.
Iniţial, festivalurile de Film TIFF, „NexT“, „Anonimul“, „One World Romania“, precum şi Festivalul de Jazz de la Sibiu, Festivalul Naţional de Teatru organizat de Uniter şi Festivalul de Teatru „Ideo Ideis“ au fost respinse în urma primei etape administrative. După scandalul declanşat săptămâna trecută în urma afişării rezultatelor din prima etapă a concursului, reprezentanţii ICR au revenit ieri cu precizări.
„În fapt, unele instituţii solicită bani de la ICR în concursuri diferite. Subliniem că unele instituţii şi proiecte au fost considerate, deja din octombrie – noiembrie 2012, drept parteneri strategici, respectiv acţiuni strategice, cu vizibilitate internaţională, ale ICR. De aceea, Transilvania International Film Festival, Festivalul Naţional de Teatru (Uniter), Festivalul Filmului Documentar (Astra Sibiu), Festivalul de Film Anonimul (Sfântu-Gheorghe), Festivalul de Jazz (Sibiu) se finanţează direct, în calitate de parteneri strategici. În câteva zile se va comunica nivelul finanţării acestora“.
Regizorul Alexandru Solomon critică dur politica ICR
Săptămâna trecută, s-a anunţat că cei 450.000 de euro alocaţi de ICR vor merge către proiecte anonime, precum „Udatul Nevestelor“ şi „Poveşti româneşti în Africa. Astfel, a fost pentru prima dată în 11 ani când, cel mai important festival de film românesc TIFF (Festivalul Internaţional de Film Tra