Totul a inceput cu un foc, ce a izbucnit anul trecut pe port-containerul german MSC Flaminia, aflata in apele Atlanticului. Au urmat inca alte cateva explozii la bord. Un marinar a murit, altul este dat disparut. Saptamani in sir, navei cu 150 de containere cu continut periculos la bord nu i s-a dat permisiunea sa acosteze, pentru a-si repara avaria. Pe Flaminia n-au vrut-o nici englezii, nici francezii, nici chiar olandezii, in vreun port al lor. Dupa o lunga ratacire pe ape, nava a fost, in sfarsit, tractata la Wilhelmshafen. Insa nici acolo nu a facut multi pui. Vineri 15 martie, nava avariata si cu resturi otravitoare in burta a pornit in directia Romania.
„E insotita de doua slepuri“, transmite Radio Bremen. Cu cateva zile inainte, Bild online, din surse dpa (Deutsche Presse Agentur) anunta sec miscarea: „Nava urmeaza a fi reparata intr-un santier naval romanesc“.
„Intr-un port din Romania urmeaza a fi taiate containerele topite si resturile de metal din portiunea arsa a navei“, explica radio-ul din Bremen, pe pagina sa online.
„Startul sau a fost oprit in mod repetat. Restrictiile de mediu din Germania si Romania au intarziat plecarea. Caci in interiorul navei se gaseste inca un amestec noroios si ruginos care n-a putut fi evacuat. Romania trebuie prin urmare sa garanteze ca si aceste resturi nocive vor fi regulamentar debarasate“, mai relateaza sursa citata, care s-a ocupat intensiv de caz. Din informatiile obtinute de aceasta, calatoria Flaminiei spre portul romanesc va dura zece zile.
Deducem ca, in jurul datei de 25 martie, Flaminia va fi in apele romanesti si la mana cea priceputa a mesterilor romani. Ar fi de lauda, daca n-ar fi, poate, de plans. Caci rar se intampla ca nemtii, stiuti asi in tehnica, sa nu-si poata rezolva singuri o reparatie. Mai degraba e vorba de continutul neprecizat din containerele de p