La simularea Evaluării naționale a elevilor de clasa a VIII-a, 27% dintre elevi au luat note cuprinse între 1 și 2,99. Aproape jumătate dintre elevi au luat note de trecere atât la limba română, cât și la matematică. Patru elevi din județ au luat 10 la ambele probele de examen. Inspectoratul Școlar va evalua directorii după eficiența planurilor remediale propuse.
Dacă elevii de clasa a VIII-a ar susține mâine tezele pentru Evaluarea națională, doar jumătate dintre ei ar obține note de trecere și la limba română, și la matematică. Raportul prezentat de Inspectoratul Școlar Județean Neamț, după evaluarea lucrărilor elevilor la simularea organizată săptămâna trecută, arată că, privite de la jumătatea lunii martie, rezultatele la Evaluarea națională 2013 nu vor fi mult diferite de cele de la Evaluarea națională din 2012. Astfel, din cei 5.025 de candidați care au participat la ambele probe, 2.329, respectiv 46,03%, nu au reușit să ia cel puțin nota 5 atât la limba română, cât și la matematică.
Ca de obicei, matematica pare să fie disciplina care le pune cele mai mari probleme elevilor de clasa a VIII-a: 2.878 de elevi nu au luat nota de trecere, 1.000 dintre aceștia obținând chiar note între 2 și 2,99. În ceea ce privește limba română, doar 1.570 nu au îndeplinit cerințele pentru nota minimă. Dacă, la matematică, pe tranșe de medii, cel mai numeros lot de elevi nemțeni se situează între nota 2 și 2,99, la limba română cei mai mulți elevi de clasa a VIII-a pot fi evaluați cu o notă cuprinsă între 7 și 7,99 (769 de elevi). În ceea ce privește notele mari, patru elevi din județ, dintre care doi de la Școala “Mihai Eminescu” din Roman, au luat nota maximă atât la limba română, cât și la matematică. În total s-au luat 33 de note de 10 la matematică și 16 de 10 la limba română. 492 de elevi au luat note peste 9 la limba română și 314 s-au situat într