Lansată în vremuri de criză, în noiembrie 2008, compania Groupon, care vinde pe internet cupoane de reducere pentru diverse produse şi servicii, a reuşit a doua cea mai mare listare la bursă din domeniul tehnologiei, de la Google încoace. Totuşi, compania nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor şi mulţi cred că se află pe drumul spre eşec. În primăvara anului 2011, câteva dintre cele mai strălucite minţi în tehnologie şi în afaceri s-au adunat la sediul central al companiei Groupon, cea care a cunoscut o dezvoltare uimitor de rapidă, pentru a discuta dacă organizaţia ar trebui sau nu să pregătească o ofertă publică iniţială.
Dezbaterile au avut loc între Marc Andreessen, omul care a creat navigatorul modern, Mary Meeker, oracolul internetului de pe Wall Street şi Howard Schultz, CEO-ul Starbucks, cărora li s-au alăturat şi reprezentaţii echipei Groupon: CEO-ul Andrew Mason, co-fondatorul Eric Lefkofsky şi ţarul european al organizaţiei, Oliver Samwer.
Andressen, Meeker şi Schultz s-au declarat împotriva acestei idei, spunând despre companie că mai are nevoie să se maturizeze şi să-şi perfecţioneze ofertele de bază. Manson era nehotărât: îşi dorea ca Groupon să se bucure de un mare succes, dar totodată a vrut să protejeze cultura bizară pe care a construit-o în cadrul companiei şi să păstreze independenţa. Lefkofsky şi Samwer erau însă hotărâţi. „Ei şi-au dorit ca această rachetă să fie lansată şi nimic nu i-ar fi putut opri“, a declarat pentru „The Verge“ o sursă care a participat la întrunire. Astfel că, în ciuda avertismentelor emise de „cele trei creiere strălucite“ pe care le-au angajat pentru a primi sfaturi, Groupon şi-a pus în aplicare planul.
IPO cu un succes peste aşteptări
Aşa a ajuns compania americană să obţină în noiembrie 2011 700 de milioane dolari prin cea mai mare ofertă publică iniţială a unei companii active pe internet, după