Incidentele de reţea pentru serviciile de voce şi date furnizate de reţelele grupului britanic Vodafone din şapte ţări din Europa, inclusiv România, vor fi monitorizate şi gestionate, de la 1 aprilie, de la un centru dezvoltat în Bucureşti, potrivit directorului general al companiei, Inaki Berroeta, informează Mediafax.
"Alegerea României pentru operarea acestui centru regional al Vodafone, denumit Danubius Network Operations Center, este o realizare extraordinară. Reţeaua Vodafone România a devenit un punct de reper în excelenţă tehnologică, atât la nivel european, în cadrul Vodafone Group, cât şi în România, aşa cum au arătat-o numeroasele certificări independente pe care le-a obţinut de-a lungul timpului", a afirmat Berroeta, într-o conferinţă de prezentare a centrului.
La rândul său, directorul tehnic al operatorului român, Giovanni Chiarelli, a spus că centrul Danubius şi-a început activitatea în iulie 2011, când a început monitorizarea operaţiunilor reţelelor Vodafone din Italia şi România, urmate de subsidiarele din Grecia şi Germania.
"De la 1 aprilie, alte trei reţele Vodafone - Olanda, Cehia şi Albania - vor fi adăugate activităţii centrului din Bucureşti, ceea ce înseamnă că acesta va asigura, prin intermediul celor peste 250 de ingineri, buna funcţionare a reţelelor Vodafone din 7 ţări", a spus Chiarelli.
Centru Danubius monitorizează reţelele 2G/3G/4G şi gestionează incidentele de reţea pentru cele şapte subsidiare ale Vodafone, care însumează 90 milioane de clienţi.
În termeni tehnici, centrul conectează peste 100.000 linii radio, 1.500 de centrale de control a staţiilor radio, peste 100.000 de noduri de acces şi 11.000 de multiplexoare.
Dotarea tehnică şi amenajarea centrului Danubius au fost realizate în urma unei investiţii semnificative, au spus reprezentanţii Vodafone România, fără să precizeze suma.