Fiscul va calcula suma reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule şi va emite decizia privind stabilirea sumei în cel mult două zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei complete, iar pentru autovehiculele în leasing termenul este de maxim cinci zile,potrivit unui proiect de ordin al ANAF.
Persoanele fizice şi firmele care solicită stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu vor depune la administraţiile financiare o cerere însoţită de cartea de identitate a autovehiculului, documentele care atestă dobândirea dreptului de proprietate asupra maşinii, iar în cazul autovehiculelor rulate achiziţionate din alte state este necesar un act din care să rezulte data primei înmatriculări şi, după caz, o declaraţie pe propria răspundere, precum şi rezultatul expertizei tehnice efectuate de Regia Autonomă "Registrul Auto Român" sau rezultatul evaluării individuale.
În situaţia în care contribuabilul consideră că deprecierea autovehiculului său este mai mare decât deprecierea rezultată pe baza cotei iniţiale de reducere şi/sau a cotei suplimentare de reducere a timbrului, el poate contesta timbrul în baza rezultatului unei expertize privind evaluarea individuală a autovehiculului în cauză. În acest sens, contribuabilul va solicita efectuarea expertizei de către un expert al Corpului experţilor tehnici, care, în raportul de expertiză privind evaluarea individuală a autovehiculului, va înscrie şi cota reală de reducere a taxei corespunzătoare maşinii.
Documentele vor fi depuse în original şi copii, cele originale restituindu-se contribuabilului după verificare, prevede un proiect de ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) pentru aprobarea procedurii privind stabilirea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule. Pentru autovehiculele în leasing, cererea va fi depusă în format electronic, împreună cu