Targul de Turism al Romaniei, desfasurat in perioada 14-17 martie la Romexpo, a numarat peste 30.000 de vizitatori. Dintre acestia, 25% au cumparat vacante in valoare de 12 milioane de euro, cu 20% mai mult decat anul trecut, au anuntat organizatorii.
La Targul de Turism al Romaniei din primavara anului trecut au fost prezenti circa 25.000 de vizitatori, care au cheltuit aproximativ 10 milioane de euro.
Din ofertele prezentate la targ nu au lipsit turismul cultural, rural si de business, turismul de tratament/wellness/spa, destinatiile exotice, croazierele, turismul de aventura si cel religios, turismul medical, etc.
Vizitatorii au arata un interes deosebit pentru ofertele speciale de tip early booking discounturile si reducerile instant booking fiind cele mai vanate, potrivit Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Destinatiile interne cele mai vandute pentru primavara si vara acestui an au fost Litoralul, Delta Dunarii, statiunile montane si de agroturism, in timp ce destinatiile externe cele mai cerute au ramas cele din anii anteriori: Turcia, Grecia, Spania, Bulgaria. N-a lipsit nici interesul pentru destinatiile exotice si cosmopolite achizionate in regim de early-booking precum: Maldive, Dubai, Thailanda, Sri Lanka.
„Numeroase oferte de vacante dedicate vizitatorilor interesati de turismul balnear din Romania au fost oferite in cadrul standului Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din Romania. In ultimii ani, turismul balnear s-a bucurat de investitii de zeci de milioane de euro, ceea ce face din destinatii precum Tusnad, Govora, Sovata, Vatra Dornei sau Turda o optiune viabila” a declarat Mariana Suciu, director general al Romexpo.
Bugetul mediu alocat de turisti pentru petrecerea vacantelor interne s-a situat intre 250-350 de euro de familie, in timp ce pentru deplasari