Dacia nu a renuntat la ideea masinii de 5.000 de euro. Chiar daca odata cu noul Logan, s-a indepartat de aceasta zona de pret, constructorul auto se pregateste sa revina in forta cu o masina mica, usoara, ce ar urma sa fie lansata in 2014.
Dupa ce si-a schimbat aproape in totalitate gama de automobile, Dacia nu se opreste aici si pregateste doua noi modele nou-noute.
Cele mai mari sanse sa devina realitate cat de curand este Towny/Citadine, modelul de clasa mica la care producatorul de la Mioveni lucreaza, in secret, de aproape doi ani.
Proiectul a fost pus pe “hold” odata cu necesara reimprospatare a modelelor Logan si Sandero, intrate in ultimii doi ani intr-un con de umbra.
Modelul Towny era gandit, initial, sa fie lansat in 2011 insa criza din piata auto a schimbat planurile Dacia. Managerii companiei credeau ca Loganul si Sandero vor mai merge la vanzari, cu mici stilizari, cel putin pana in 2014, bazandu-se pe preturile mici si pe programele de tip “Rabla”.
Numai ca socoteala initiala a fost data peste cap de realitatea tot mai dura din piata, francezii fiind nevoiti sa isi schimbe radical planurile odata cu scaderea abrupta a vanzarilor. Astfel a disparut, temporar, din planuri din modelul Solenza, prima masina cu aspiratii de clasa superioara a Dacia, ce urma sa concureze pe o piata i care Skoda Octavia este lider.
Odata cu lansarea Logan 2 si noilor modele restilizate Sandero, inginerii s-au focusat, din nou, pe modelele cu care spera sa isi extinda cota de piata.
"Am ajuns intr-un punct cand produsele noastre sunt deja solide. Investitiile sunt facute. A venit momentul sa dezvoltam in continuare afacerea si sa ne bucuram si de succesul acestui proiect. Ne concentram pe cresterea cotei de piata si la intrarea pe noi piete", a spus seful Renault Carlos Tavares, citat de publi