Mina Petrila va deveni istorie, iar în aceste zile se scriu primele pagini. Un trenulet cu combustie pe motorinã a fost montat pe o sinã artizanalã în curtea minei, iar în vagoane vor rãsãri flori.
A început timid, dar sigur, constructia pieselor ce vor forma mina-muzeu din Petrila. Dincolo de clãdirile care vor constitui mina – muzeu, un trenulet folosit în subteran pentru transportul cãrbunelui a fost expus în curtea minei. Vagonetii au fost umpluti cu pãmânt si acolo vor fi plantate flori.
Asta pentru a înveseli peisajul sumbru al intrãii în mina care va da huilã încã putin si apoi va deveni muzeu. Responsabilii de la minã ne spun varianta lor. „Istoria acestui trenulet e veche ca si mina Petrila. Mina are peste 150 de ani vechime si, chiar dacã nu e asa de vechi, trenuletul a fost folosit în subteran de multi ani. Acum nu mai e functional si l-am scos afarã. Vom pune flori în vagoneti, cã tot a venit primãvara siîl facem frumos”, a Ioan Dãbuleanu, inginer EM Petrila.
Trenuletul functiona cu un motor cu combustie pe motorinã si pe galeria principalã aduna vagonetii încãrcati din galeriii si îi scotea afarã, pentru a fi preluati de vagoanele mult mai mari ale CFR. Acum a fost scos la pensie si se odihneste frumos colorat în curtea minei.
Mina din Petrila se aflã pe lista celor care vor fi închise în curând. Asta desi minerii au redeschis un nou orizont si aproape au dublat productia minei.
La proiectul de transformare în muzeu a minei lucreazã mai multi tineri studenti la arhitecturã si ingineri, care vor sã dea o nouã sansã orasului mineresc Petrila.
Diana Mitrache Share
Mina Petrila va deveni istorie, iar în aceste zile se scriu primele pagini. Un trenulet cu combustie pe motorinã a fost montat pe o sinã artizanalã în curtea minei, iar în vagoane vor rãsãri flori.
A început timid, dar sigur, constructia pieselor