Suntem codaşii lumii la capitolul infrastructură. Un studiu al organizaţiei internaţionale The World Economic Forum ( Forumul Economic Mondial) arată că în Uniunea Europeană nu există drumuri mai proaste ca în România. Suntem codaşii lumii la capitolul infrastructură. Un studiu al organizaţiei internaţionale The World Economic Forum ( Forumul Economic Mondial) arată că în Uniunea Europeană nu există drumuri mai proaste ca în România.
Avem unele dintre cele mai proaste drumuri din lume, spune un studiu recent al Forumului Economic Mondial (FEM). Pentru întocmirea topului au fost colectate date din 144 de ţări. Pe ultimele poziţii sunt, în ordine descrescătoare, Guineea, Mongolia, România, Insulele Haiti şi Republica Moldova. Noi suntem antepenultimii în lume şi ultimii în Uniunea Europeană. De ce? Facem o demonstraţie simplă pe Autostrada Soarelui (A2). Cu trei săptămâni în urmă, Compania Naţională de Drumuri (CNANDR) anunţa că se apucă să repare A2, care era ciuruită între kilometrii 30 şi 74. Practic s-au făcut nişte plombări “ca din avion” pentru a-i linişti pe şoferii care, disperaţi că-şi strică maşinile pe autostradă, chiar dacă merg cu 80 de kilometri la oră, începuseră deja să mârâie pe forumuri la CNANDR.
Plombele au ţinut doar 14 zile
Lucrările au fost atât de proaste, încât după două săptămâni plombele erau pe jumătate scoase din găuri, deşi nu au fost precipitaţii între timp. În acest moment, între kilometrii 30-34 şi 70-74 nu se poate circula pe banda întâi, decât cu riscul de a face maşina zob. În fine, tot cu două săptămâni în urmă, Poliţia Rutieră a anunţat că până la sfârşitul lunii mai va monta radare fixe, inteligente, cu senzori în asfalt, pe această cale rutieră, care a fost definită “de mare viteză”. Ca atare, pe cele mai proaste drumuri din lume vom avea radare inteligente.
Conform studiului FEM, cele mai proaste drumuri din