Livrările totale de autoturisme şi vehicule comerciale au înregistrat, în primele două luni ale anului, pe ansamblul pieţei, o scădere de 3,8% faţă de anul trecut, informează un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
În interiorul acestei scăderi, se află autoturismele cu - 5,9%.
Pe plan european s-a înregistrat o scădere generală de 8,3% a numărului de autoturisme înmatriculate (cele mai mari scăderi procentuale fiind în Portugalia -48%, Grecia -26%, Franţa -20% şi Italia - 18%).
APIA menţionează că în România, în continuare în luna februarie, vânzările au fost susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (81% din total), cele către persoanele fizice reprezentând doar 19% din total.
"În plus, continuă să se manifeste, impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate care, la un volum de aprox. 34.000 unităţi la autoturisme şi 7.500 la vehicule comerciale, au o creştere de 49%, respectiv 16% faţă de 2012. Din aceste cifre, rezultă că la fiecare autoturism nou vândut în România au fost aduse alte patru rulate, si mai grav fiind faptul că 20.837 (peste 60%) dintre acestea din urmă sunt mai vechi de 10 ani, adică de trei ori mai multe decât s-au vândut noi prin reţelele naţionale ale producătorilor autohtoni şi importatorilor autorizaţi", se mai arată în comunicatul de presă.
Producţia naţională a înregistrat în luna februarie o creştere de 5,3% faţă de ianuarie, ceea ce face ca pe primele 2 luni ale lui 2013 să fie înregistrată o creştere totală de 18,9% (volum total 71.668 unităţi) faţă de 2012.
Volumele cele mai mari le înregistrează Dacia Duster (23.204 unităţi), urmat de Dacia Sandero (18.163 unităţi), Dacia Logan (16.638 unităţi) şi Ford B-MAX (13.661 unităţi).
La capitolul exporturi se înregistrează pe primele două luni din 2013 o creştere generală de 10,