Continuăm seria dezvăluirilor de la Universitatea „Constantin Brâncuși”, azi prezentându-vă alte aspecte interesante din viața „academică” a Târgu-Jiului.
Manipularea – metodă eficientă oricând, oriunde
Practic, se manipulează prin alterarea aprecierii şi introducerea unor itemi iraţionali în alegerea valorilor. Iată, simplificat, care este mecanismul:
Universitatea ,,Constantin Brâncuşi” este adeseori pusă în situaţia de a face evaluări şi ierarhizări în domeniul cercetării ştiinţifice, dar şi în situaţia de a-şi autoevalua cercetarea ştiinţifică în scopul identificării locului ocupat în spaţiul academic naţional/internaţional. Să notăm cu A prima situaţie şi cu B situaţia comparaţiilor cu alte universităţi.
A. În scopul evaluării şi ierarhizării personalului didactic din perspectiva cercetării ştiinţifice, se solicită directorilor de departamente datele privind cercetarea ştiinţifică a tuturor cadrelor didactice din departamentele conduse de ei. Aceştia apelează la fiecare cadru didactic, solicitându-i datele prin care îşi justifică activitatea în acest domeniu. Fiecare le prezintă în termeni cantitativi, căutând să demonstreze cât este de reprezentativ, având un număr cel puţin egal cu ceilalţi de articole, cărţi, cursuri pentru studenţi , suporturi de curs pentru studenţi ID etc. Dacă li se atrage atenţia asupra vizibilităţii şi recunoaşterii calitative, justificările se întemeiază în relativizarea produselor ştiinţifice în bloc („nu toate sunt la fel?”).
De exemplu, X a publicat doar articole în revista Universităţii ,,Constantin Brâncuşi”, Y a publicat articole în reviste cotate ICI (mult mai puţine din punct de vedere numeric, se subînţelege). X decretează că nu sunt cu nimic mai prejos articolele sale (manipulare prin supraaprecierea sa şi subaprecierea lui Y, originată în supraaprecierea propriilor produse şi subaprecie