Administraţiile finanţelor publice calculează timbrul de mediu pentru persoana fizică sau pentru persoana juridică pe baza următoarelor documente:
cartea de identitate a vehiculului;
documente care atestă dobândirea dreptului de proprietate asupra autovehiculului pentru care se solicită plata timbrului de către contribuabil;
în cazul autovehiculelor rulate achiziţionate din alte state, un document din care să rezulte data primei înmatriculări a acestora şi, după caz, declaraţia pe propria răspundere prevăzută în anexa nr. 1 din actul normativ menţionat, din care rezultă rulajul mediu anual, precum şi rezultatul expertizei tehnice efectuate de Regia Autonomă “Registrul Auto Român”, ori rezultatul evaluării individuale efectuate de către un expert al Corpului experţilor tehnici, după caz.
Documentele menţionate trebuie să fie prezentate în copie şi în original, transmit reprezentanţii Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Sibiu (DGFPS).
Calcularea sumei reprezentând timbrul de mediu pentru autovehicule şi emiterea deciziei privind stabilirea acesteia se efectuează de către organul fiscal competent în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii documentaţiei complete, iar în cazul autovehiculelor care fac obiectul contractelor de leasing emiterea deciziei se efectuează în cel mult cinci zile lucrătoare.
Orice alte informaţii cu privire la timbrul de mediu se pot obţine de la birourile sau compartimentele de asistenţă contribuabili din cadrul Administraţiilor Finanţelor Publice teritoriale.
Hotărârea Guvernului nr. 88/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG privind timbrul de mediu pentru autovehicule a fost publicată în Monitorul Oficial în data de 14 martie.
Administraţiile finanţelor publice calculează timbrul de mediu pentru persoana fizic