Prefectura județului Suceava a întocmit “Ghidul primarilor”, document care conţine normele legale ce trebuie avute în vedere la organizarea şi desfăşurarea evenimentelor dedicate zilelor localităţilor, festivaluri, bâlciuri, târguri, pieţe, oboare.
Florin Sinescu, prefectul judeţului Suceava, a declarat: “Ghidul primarilor vine ca urmare a controalelor efectuate anul trecut de comisii mixte, pe linia organizării evenimentelor dedicate zilelor localităţilor din judeţul Suceava, când s-a constatat că primarii nu cunosc normele legale care reglementează desfăşurarea acestui gen de manifestări”. În luna iunie 2012, prin ordin al prefectului judeţului Suceava s-a hotărât constituirea unor comisii mixte de control cu privire la respectarea normelor legale vizând organizarea şi desfăşurarea evenimentelor dedicate zilelor localităţilor din judeţul Suceava, în temeiul prevederilor HG 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă în unele zone publice.
Astfel, a fost încheiat un protocol prin care au fost stabilite atribuţii de control pentru fiecare instituţie în parte: Inspectoratul de Poliţie Judeţean Suceava, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean, Direcţia de Sănătate Publică Judeţeană, Direcţia Sanitară Veterinară şi Pentru Siguranţa Alimentelor, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucovina al Judeţului Suceava, Inspectoratul Teritorial de Muncă, Comisariatul Judeţean al Gărzii de Mediu.
„Având în vedere necesitatea organizării şi desfăşurării acestor evenimente cu respectarea normelor legale din domeniu, am realizat acest ghid pentru autorităţile administraţiei publice locale, structurat pe trei capitole: activităţi premergătoare desfăşurării manifestărilor, activităţi întreprinse în timpul desfăşurării manifestărilor şi activităţi desfăşurate după terminarea man