Se apropie perioada concediilor, iar nu puțini sunt cei care vor alege ca destinații de vacanță țările din Uniunea Europeană. Aglomerația de pe aeroporturi și întârzierile la zboruri sau anularea acestora sunt doar câteva dintre problemele cu care se confruntă pasagerii transportului aerian, iar înainte de la ne rezerva un bilet este bine să știm care sunt drepturile pe care le avem în situațiile enumerate mai sus. Spre exemplu, cum putem obține rambursarea prețului biletului sau chiar șansa de a beneficia de bilet gratuit, cazare și masă în caz de întârzieri și, nu în ultimul rând, despăgubiri.
Rambursarea costurilor/ Altă modalitate de transport
Nu vi se permite îmbarcarea, zborul dumneavoastră este anulat ori s-au făcut rezervări peste limita locurilor disponibile? Atunci aveţi dreptul:
- fie să vă continuaţi călătoria folosind alte mijloace de transport comparabile, puse la dispoziţie de compania aeriană
- fie să obţineţi rambursarea preţului biletului şi, dacă este cazul, să beneficiaţi de transport gratuit înapoi la punctul de plecare.
Întârzieri majore – aveţi dreptul la rambursarea costului biletului şi în situaţia în care zborul întârzie mai mult de 5 ore. Din momentul în care acceptaţi soluţia rambursării, compania aeriană este scutită de obligaţia de a vă asigura continuarea călătoriei sau orice alte servicii de asistenţă.
Compania aeriană are datoria să vă informeze asupra drepturilor de care beneficiaţi şi asupra motivelor refuzului de îmbarcare, anulării zborului sau întârzierii prelungite a acestuia (în general, este vorba despre orice întârziere de peste 2 ore, cu excepţia zborurilor pe distanţe de peste 3 500 de km, caz în care se iau în considerare întârzieri de până la 4 ore).
Cazare şi masă
În funcţie de distanţa de zbor şi de durata întârzierii, aţi putea avea dreptul la băuturi răcoritoare, gustări, a