Trenul turistic pe şină îngustă parcurge într-o oră o distranţă de 14 kilometri, în una din cele mai pitoreşti zone ale judeţuui nostru, pe ruta Sovata-Câmpu Cetăţii. După ce 14 ani a fost lăsată în izbelişte, mocăniţa mureşeană s-a întors pe şine şi le oferă turiştilor o privelişte senzaţională.
Mocăniţa „Sovata”, sau locomotiva cu aburi pentru linie îngustă seria 764052, face parte din lotul de 10 locomotive construite în anul 1949, la fabrica Chrzanowo din Polonia, din care două au ajuns în România, fiind conservate până în anul 2011, în depoul Sibiu. Locomotivei propriu-zise i s-a adăugat tenderul (componenta unde se depozitează apa şi cărbunele), care a fost produs la Uzinele Reşiţa în anul 1916. Capacitatea rezervorului de apă este de 3 metricubi, iar cea a combustibilului este de 3 tone. Mocăniţa funcţionează cu cărbune sau lemn de esenţă tare.
Video Călătorii de neuitat cu mocăniţa, între Sovata şi Câmpu Cetăţii Foto Mocăniţa circulă între Sovata şi Câmpu Cetăţii
Garnitura de tren are 3 vagoane, două închise şi unul de tip gondolă. Toate vagoanele au o lungime cuprinsă între 11 şi 12 metri. Vagonul gondolă a fost construit 1953, iar celelalte două în anii 1985 şi 1991. Cele trei vagoane au fost renovate în anul 2003 şi au o capacitate totală de 90 de locuri. Viteza maximă a mocăniţei este de 35 de kilometri pe oră, iar autonomia este de 30 de kilometri, trenul viind ideal pentru o promenadă pe şine în locuri cu o privelişte fabuloasă, precum zona dintre Sovata şi Câmpu Cetăţii.
Cât costă un drum cu mocăniţa
Prima cursă a trenuleţului pleacă din Sovata la ora 10.00 şi ajunge după o oră şi jumătate la Câmpu Cetăţii, de unde pleacă apoi înapoi spre Sovata. Costul unui bilet este de 20 de lei dus şi 30 de lei dus-întors. Studenţii şi pensionarii vor plăti 15 lei dus şi 20 de lei dus-întors, iar copiii doar 10 lei d