Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale noi au scăzut cu 3,8% pe piaţa internă în primele două luni, la 9.268 de unităţi, după stagnarea din ianuarie, potrivit datelor APIA, care indică însă un avans de 19% al producţiei şi de 10% la export faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut.
"Pe ansamblul pieţei, livrările totale (autoturisme şi vehicule comerciale) au înregistrat o scădere de 3,8% faţă de anul trecut. În interiorul acestei scăderi, avem autoturismele cu - 5,9%. Situaţia nu este diferită de ceea ce se întâmplă pe plan european, unde în primele două luni din 2013 s-a înregistrat o scădere generală de 8,3% a numărului de autoturisme înmatriculate (cele mai mari scăderi procentuale fiind în Portugalia -48%, Grecia -26%, Franţa -20% şi Italia - 18%). În România, în continuare în luna februarie, vânzările au fost susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (81% din total), cele către persoanele fizice reprezentând doar 19% din total", se arată într-un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Vânzările de autoturisme s-au plasat la 7.547 de unităţi, faţă de 8.017 unităţi vândute în primele două luni din 2012. Comparativ cu luna ianuarie, vânzările de autoturisme au avansat în februarie cu 26,4%.
La autoturisme, topul pe mărci este condus după primele două luni de Dacia, cu 1.927 unităţi vândute (25,5% din total), urmată de Skoda (808 unităţi/ 10,7%), Volkswagen (759
unităţi/ 10,1%), Renault (492 unităţi /6,5%), Ford (435 unităţi/ 5,8%) şi Hyundai (407 unităţi/ 5,4%).
Pe modele, Dacia Logan rămâne pe primul loc, urmat de Duster, Skoda Octavia, Sandero şi Renault Clio.
"Vânzările au fost susţinute în continuare de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (81% din total), cele către persoanele fizice reprezentând doar 19%. În plus, continuă să s