Calea ferată de mare viteză Budapesta-Bucureşti-Constanţa şi linia care va lega Aeroportul Internaţional Henri Coandă de Capitală sunt două dintre proiectele prioritare de investiţii pentru care compania de infrastructură feroviară CFR SA caută finanţare în perioada 2013-2015.
CFR SA va avea în 2013 un buget de investiţii de peste 4 miliarde de lei, echivalentul a circa 900 de milioane de euro, în creştere cu aproape 60% faţă de anul precedent. Suma ar urma să ajungă la 7,1 miliarde de lei în 2014 şi la 4,6 miliarde de lei în 2015, se prevede în contractul de activitate al companiei, publicat luni în Monitorul Oficial.
Pentru reparaţiile la reţeaua feroviară s-au alocat anul acesta, de la bugetul de stat şi de la bugetul Ministerului Transporturilor, 79,3 milioane de lei (17,8 milioane de euro), respectiv 78 de milioane de lei (17,7 milioane de euro), necesarul fiind însă de 815,4 milioane de lei (183,2 milioane de euro), se arată în document.
Câţi kilometri de cale ferată va repara CFR SA în 2013
Banii vor fi folosiţi pentru repararea a 24,7 km de cale ferată, a şapte poduri şi a două tuneluri. În total, circa 150 de km de linii ferate, 14 poduri, zece tuneluri şi cinci gări ar avea nevoie de lucrări de reparaţii.
Pentru lucrările din programul de modernizare şi dezvoltare a infrastructurii de cale ferată, au fost alocaţi de la buget 408,7 milioane de lei (91,8 milioane de euro), valoarea totală a proiectelor fiind de 1,19 miliarde de lei (267,4 milioane de euro), din care contribuţia Uniunii reprezintă 700 de milioane de lei (157,3 milioane de euro).
Pentru programul de îmbunătăţire a traficului s-au alocat 96,9 milioane de lei (21,7 milioane de euro). Valoarea totală a proiectelor este de 485,3 milioane de lei (109 milioane de euro), din care 238,5 milioane de lei (53,5 milioane de euro) reprezintă contribuţia României @N_