Din anul 2008, momentul apariţiei primelor trasee cu piste în Bucureşti, cetăţenii, ONG urile şi ziariştii au reclamat faptul că pistele sunt nefuncţionale, punând în pericol bicicliştii şi pietonii. Însă niciun funcţionar nu a luat măsuri pentru rezolvarea situaţiei.
Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR) s-a înfiinţat la începutul anului 2011.
Din analiza modului în care au fost materializate pistele, OPTAR a constatat faptul că acestea nu respectau legislaţia, avizele şi standardele. Neregulile au fost sesizate către cele două instituţii responsabile: Administraţia Străzilor Bucureşti (ASB) şi Brigada Rutieră Bucureşti (BRB).
Lipsa de reacţie a celor două instituţii a determinat OPTAR să solicite în luna august 2011 desfiinţarea respectivelor amenajări rutiere în scopul protejării vieţii şi integrităţii participanţilor la trafic. Era vorba de toate traseele cu piste pentru biciclete din Bucureşti. (11 trasee = cca 44.65 km)
În august 2011, BRB a confirmat neregulile sesizate. Cu toate acestea, ASB refuza să aplice legea. Nu s-a luat nici-o măsură pentru că viaţa şi integritatea pietonilor şi a bicicliştilor să fie protejată.
Pe 21 mai 2012, la presiunea Tribunalului Bucureşti, bucureştenii află pentru prima dată că în septembrie 2011 au fost recepţionate alte 29 de trasee cu piste pentru biciclete. Aceste informaţii au fost ascunse de ASB timp de 8 luni.
OPTAR iniţiată acţiunea "Adoptă o pistă periculoasă ! Apoi... desfiinţeaz-o !"
Bucureştenii se implică şi documentează ilegalităţile comise de ASB. Se constată încălcări ale legii şi nerespectarea normelor şi a avizelor. Se constată chiar executarea unui traseu cu toate că poliţia a respins proiectul. (Bd. Theodor Pallady)
În luna august 2012, BRB începe desfiinţarea primelor trasee cu piste pentru biciclişti din lotul celo