Aprilie se apropie si lucrarile la Axa Sud, Podu Ros-Nicolina-CUG, nu dau niciun semn ca ar putea incepe. Cei 4,2 km de bulevard sunt un iad pentru soferi, craterele facand din Soseaua Nicolina cea mai catastrofala strada din Iasi. Reabilitarea completa este amanata de contestatiile la adjudecarea licitatiei depuse de consortiul Martin Rose-Vega 93-Fene Grup.
CNSC (Comisia Nationala de Solutionare a Contestatiilor) a admis partial obiectiile aduse de Martin Rose, dar Primaria Iasi a mai analizat o data ofertele si a declarat castigatori tot pe cei desemnati initial – asocierea dintre Conest, Viarom, Mari Vila si Vectra Service.
Martin Rose a mai depus o contestatie, pe alte detalii, si demararea lucrarilor a fost din nou amanata, CNSC urmand sa se pronunte. ”Nu se mai poate intarzia mult, CNSC are termen de 30 de zile pentru a da un verdict si am intrat in a doua saptamana. Si la prima contestatie s-au pronuntat in circa doua saptamani”, afirma Mihai Chirica, viceprimarul Iasului.
El spune ca, daca Martin Rose va contesta licitatia si in instanta, lucrarile tot vor incepe: „Nu conteaza, ne vom judeca, dar santierul il vom deschide”. In concluzie, in aprilie se porneste sigur la treaba.
Investitia de 87,7 milioane lei, finantata din fonduri europene, consta in reabilitarea completa a Soselei Nicolina: trotuare cu pavele si pista de biciclete, covor asfaltic si noi linii de tramvai, aceasta ruta de transport public urmand sa fie reinfiintata. Termenul-limita pentru terminarea lucrarilor este mai 2014, dar, dupa experientele anterioare, e de asteptat ca Soseaua Nicolina sa fie ca noua abia in 2015.
Aprilie se apropie si lucrarile la Axa Sud, Podu Ros-Nicolina-CUG, nu dau niciun semn ca ar putea incepe. Cei 4,2 km de bulevard sunt un iad pentru soferi, craterele facand din Soseaua Nicolina cea mai catastrofala strada din Iasi. Reab