Piaţa maşinilor noi e în continuare în scădere în Uniunea Europeană, anunţă asociaţia producătorilor din domeniu. Astfel, în luna februarie înmatriculările de maşini noi au scăzut cu mai mult de 10 procente.
Media de reducere pe întreg spaţiul comunitar, cu 10 la sută, este o valoare aproape optimistă, pentru că în unele state scăderile au fost de 25 şi chiar 40 de procente. Datele Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile arată că în februarie au fost înmatriculate 795.000 de maşini noi, cu aproape 100.000 sub situaţia din a doua lună a anului trecut.
Piaţa din Cipru a scăzut cel mai mult, cu 45%, în timp ce în Olanda scăderea a fost de 27%, iar în Finlanda de 26 de procente. Piaţa din Cehia s-a diminuat cu 22%, cea din România cu 18%, iar cea slovacă a scăzut ca volum cu 16%. Marea Britanie a fost singura dintre marile pieţe care a înregistrat o creştere luna trecută, cu 8% procente, în Portugalia avansul a fost de nouă procente, iar în Grecia, 8%. Estonia a fost piaţa europeană cu cea mai mare creştere procentuală - 20%.
În primele două luni ale anului au fost înmatriculate 1,68 milioane de maşini noi în Uniunea Europeană, o scădere de 9,5% faţă de perioada similară din 2012. Volkswagen rămâne de departe cea mai căutată marcă (12,6% din piaţă), urmată de Ford şi Renault (cu câte 6,7%), Peugeot (6,5%), Opel (6,4%) şi Citroen (5,5%). Dacia a avut un parcurs bun în primele două luni, vânzările crescând cu 12%, până la 40.000 de maşini, ceea ce reprezintă 2,4% din piaţă.
Piaţa maşinilor noi e în continuare în scădere în Uniunea Europeană, anunţă asociaţia producătorilor din domeniu. Astfel, în luna februarie înmatriculările de maşini noi au scăzut cu mai mult de 10 procente.
Media de reducere pe întreg spaţiul comunitar, cu 10 la sută, este o valoare aproape optimistă, pentru că în unele state scăderile au fost de 25 şi chiar