Drumul Oradea-Beiuş poate fi străbătut în siguranţă doar pe platformă! Nu de alta, dar gropile din carosabil fac victime zilnic zeci de maşini ai căror şoferi se pomenesc cu roţile rupte şi cu piese distruse.
Fiindcă lucrările de reparaţii au fost abandonate, trecerea iernii scoate la iveală adevărate "cratere". Numai joia trecută, în doar 10 minute, cinci şoferi au oprit forţat, după ce, încercând să evite o groapă, au nimerit în alta, la fel de adâncă.
Lucrări aşteptate
Pentru şoferi, DN 76 Oradea-Beiuş e un coşmar vechi. Situaţia celui mai distrus drum din judeţ a fost dezbătută îndelung, fiindcă licitaţia pentru reabilitarea sa a fost mult tărăgănată, din 2008 până în 2012. Când, într-un final, lucrările au fost adjudecate anul trecut, şoferii au crezut că pot respira uşuraţi.
Modernizarea tronsonului Oradea-Răbăgani a revenit firmei CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara, în asociere cu alte două companii, pentru suma de 161.037.987 lei (fără TVA), printr-un proiect finanţat de Banca Europeană de Investiţii şi de Guvernul României, având termen de finalizare aprilie 2014. Se spera că se va intra cu lucrările în linie dreaptă, dar ghinion! Anul acesta, Guvernul Ponta n-a mai cuprins lucrarea în buget, provocând numeroase reacţii din partea politicienilor locali. În teren, situaţia e mai gravă ca oricând...
Nervi întinşi
Odată cu venirea primăverii, şoseaua s-a transformat într-o capcană, mai ales pe sensul de mers dinspre Beiuş spre Oradea, unde şoferii fac slalom printre gropi, sperând s-o nimerească pe cea mai mică. Cunoscătorii spun că, dintre toate, porţiunea dintre Hidişelu de Jos până la ieşirea din Hidişelu de Sus e cea mai sinistră: aici maşinile sunt distruse în "cascadă".
Numai joia trecută, în jurul orei 9 dimineaţa, în doar câteva minute, au păţit-o cinci şoferi. Un Ford Mondeo şi o Dacia Solenza s-au ales cu jantele