Retailerii care, in urma anilor de criza, au schimbat radical modul de selectie, dispunere si prezentare a marfurilor vor depasi perioada dificultatilor economice globale cu mult mai usor si vor inregistra rezultate financiare cu mult mai bune decat cei care se axeaza prioritar pe reducerile de preturi, arata o analiza realizata de Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail si centre comerciale din Romania.
"Anul 2012 a fost un an de varf pentru promotii, iar consumatorului ii este din ce in ce mai greu sa aleaga intre acestea. Toata lumea are promotii, in special reduceri de preturi, dar si alte tipuri de campanii; promotiile au devenit, cum se spune in Anglia, un "must have", nu mai sunt o optiune, sunt obligatorii", a aratat Graham Kilbane, COO ARGO.
Urmarea fireasca este ca promotiile nu mai sunt un factor de diferentiere intre un retailer sau altul, astfel incat selectia si dispunerea marfurilor, precum si intreaga amenajare si atmosfera dintr-un magazin dobandesc o importanta in crestere pentru a atrage cumparatorii, dupa cum arata analiza ARGO.
"Intre "n" promotii, consumatorul va alege sa cumpere dintr-un magazin in care marfurile sunt convenabil asezate, categoriile de produse sunt usor vizibile si bine selectionate, trecerea de la un tip de marfuri la altul este fireasca, iar cautarea unui anumit produs - sau a unei anumite marimi a unui articol de imbracaminte, de exemplu- nu consituie "o excursie" plina de provocari si de nervi", a precizat Graham Kilbane.
Majoritatea retailerilor internationali nu au mai cunoscut o criza similara celei din ultimii ani, iar in ceea ce ii priveste pe comerciantii locali- cei mai multi au "inflorit" in anii 2000- 2008, intr-o perioada in care consumatorul roman era avid sa cumpere, iar veniturile sale erau in crestere: economia Romanie