Cele mai spectaculoase lucrări pe Autostrada Vestului se execută în prezent pe tronsoanele Simeria-Orăştie şi Orăştie-Sebeş. Lucrările avansează într-un ritm foarte alert, constructorii Strabag şi Straco având termene de finalizare (conform unor voci neautorizate ale unor constructori de pe autostradă) în perioada mai-iulie a acestui an. Cel mai apropiat de finalizare este tronsonul Simeria-Orăştie – 17,4 kilometri, unde peste 15 kilometri sunt complet asfaltaţi, la fază de strat de uzură. În momentul de faţă, principalul pod de peste Strei, la Simeria, este în fază de finalizare, borduri plus asfaltare finală, un tronson de circa 1,5 kilometri în zona localităţii Turdaş – unde autostrada este construită în săpătură, debleu, şi unde se execută lucrări de forare piloţi din beton armat şi zid de sprijin. De asemenea, în apropierea Mureşului se mai execută lucrări de consolidare, pe o lungime de circa 0,5 kilometri, în apropierea spaţiilor de servicii de la kilometrul 4 plus 200. „Acest tronson va necesita pentru finalizare o bună colaborare cu firma Strabag, care execută pasajul şi nodul rutier de la Orăştie, fără de care acest tronson nu poate fi dat în funcţiune în următoarele luni”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.
Multe zone de pe autostradă sunt în debleu
Lotul 1 Orăştie-Sebeş, 24, 1 kilometri, este extrem de spectaculos, datorită mai multor zone de autostradă în debleu (săpătură), dar şi din cauza unui număr mare de lucrări de artă, 10 pasaje şi 11 poduri, acestea fiind în totalitate în faze avansate de execuţie, respectiv montare grinzi principale şi pregătire pentru suprabetonare. „Structura autostrăzii este, cu unele excepţii, deja prevăzută cu strat de fundaţie finalizată, balast stabilizat pozat, cât şi asfalt Binder, cu excepţia zonelor de autostradă în debleu, unde m