Publicaţia americană The Washington Post, care se confruntă cu o scădere a veniturilor, a anunţat, luni, că va introduce plata pentru o parte a conţinuturilor sale online, la mijlocul acestui an, anumite detalii ale acestui demers nefiind încă finalizate.
Cotidianul american doreşte să introducă plata în cazul în care se doreşte accesarea a peste 20 de articole sau conţinuturi multimedia online într-o lună, potrivit unui comunicat.
Nu au fost oferite detalii nici despre data exactă a introducerii acestei taxe, nici despre preţ.
Taxa nu va fi aplicată abonaţilor ediţiei tipărite, se mai arată în comunicat. De altfel, studenţii, profesorii, personalul administrativ al şcolilor şi alţi angajaţi ai guvernului vor beneficia de acces liber la versiunea online a cotidianului american în spaţiul de desfăşurare a activităţii.
"Consumatorii de ştiri sunt răutăcioşi, ei ştiu că o colecţie de informaţii de înaltă calitate costă mult şi mai ştiu că este important să se menţină genul de reportaj profund pentru care (Washington) Post este cunoscut", a scris şeful cotidianului, Katharine Weymouth.
Luna trecută, cotidianul a anunţat că tirajul zilnic a scăzut cu 8,6% în 2012, atingând o medie de 471.800 de exemplare, în timp ce tirajul duminical s-a diminuat cu 6,2%, la 687.200 de exemplare.
Veniturile publicaţiei au scăzut cu 7% anul trecut, la 581,7 milioane de dolari, faţă de 622,5 milioane de dolari în 2011.
Încasările din publicitate au scăzut cu 14%, la 228,2 milioane de dolari, faţă de 264,5 milioane în 2011.
Un studiu al centrului de cercetare Pew publicat luni lasă însă să se întrevadă câteva raze de speranţă pentru presă. Deşi această industrie a cunoscut o scădere semnificativă a încasărilor, dă semne de stabilizare, mai ales datorită noilor surse de venituri reprezentate de domeniul online.
Alte mari titluri ameri