Pauzele de odihnă la serviciu sunt încurajate de tot mai multe companii. Angajaţii lor trag un pui de somn la prânz în camere de relaxare şi asta pentru că angajatorii au înţeles că profitul lor depinde de odihna salariaţilor.
Somnul de prânz este o obişnuinţă pentru locuitorii unor ţări precum Grecia, Spania sau Italia, în care căldura devine insuportabilă la orele amiezii. Siesta este însă tot mai apreciată şi în ţări precum SUA ori Japonia, unde există angajatori care permit salariaţilor să ia o pauză de odihnă în mijlocul zilei. Mai mult, le construiesc încăperi speciale în care pot aţipi o jumătate de oră sau o oră fără a fi mustraţi sau penalizaţi de şefi.
Lipsa de somn generează pierderi uriaşe
Este o facilitate de pe urma căreia angajatorii trag foloase, pentru că lipsa de somn a angajaţilor poate costa mult companiile, au arătat-o nenumărate studii până acum. Cel mai recent dintre ele, publicat la începutul anului de oamenii de ştiinţă de la Şcoala Medicală a Universităţii Harvard, arăta că odihna insuficientă a angajaţilor se traduce în pierderi financiare anuale de 63,2 miliarde de dolari în SUA. Cifrele sunt suficient de convingătoare pentru a înţelege de ce dormitul la serviciu este încurajat de unii angajatori, desigur, în cadru organizat. Alte două argumente ar trebui adăugate în favoarea siestei la serviciu: riscul mai mic de erori şi de accidente de muncă.
20-30 de minute de somn sunt suficiente
Companii precum Google, Procter&Gamble şi The Huffington Post au creat încăperi speciale de relaxare pentru ca angajaţii lor să fie mai fericiţi şi mai productivi. Angajaţii companiei americane de consultanţă financiară Nationwide Planning au şi ei un astfel de spaţiu, căruia îi spun centru de reîntinerire. „Pentru mine, siesta este o metodă de a mă energiza pentru cea de-a doua parte a zilei. Am convingerea că pauzele de