Peste 2.000 de elevi din clasele a VIII-a de la toate şcolile din judeţ au intrat, de ieri, în focurile simulărilor pentru Evaluarea Naţională, un test menit să le dea profesorilor şi părinţilor o imagine cât mai reală cu privire la stadiul de pregătire a copiilor pentru examenul propriu-zis din luna iunie.
Ieri, 19 martie, a fost programată prima simulare, cea la limba şi literatura română. Testarea a început de la ora 12.00, candidaţii având la dispoziţie două ore pentru rezolvarea subiectelor. Pentru a le asigura candidaţilor condiţiile adecvate de examen, elevii din celelalte clase au fost lăsaţi să plece acasă la ora 11.00, cum se va întâmpla, de altfel, şi în celelalte zile în care vor avea loc simulări. Potrivit informaţiilor primite de la purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar, Marcel Lucaciu, testarea se dă în condiţii de examen, în săli în care au fost montate camere video, cu câte doi profesori asistenţi în fiecare sală şi cu foi tipizate de examen. Subiectele sunt elaborate de un grup de lucru al inspectorului de specialitate.
Simularea Evaluării Naţionale continuă astăzi, 20 martie, când sunt vizaţi doar elevii care învaţă în limba maternă, respectiv în maghiară, slovacă sau germană. Simularea la limba maternă începe tot la ora 12.00 şi durează, la fel ca şi cea de ieri, două ore.
Ultima zi de simulare este mâine, 21 martie, când elevii de clasa a VIII-a îşi vor testa cunoştinţele de matematică.
Comisii de evaluare constituite la nivelul fiecărei şcoli gimnaziale vor corecta lucrările elevilor, notele obţinute putând fi trecute şi în catalog. Scopul acestor simulări este însă acela de a da o imagine cât mai reală asupra nivelului de pregătire al elevilor şi de a stabili, acolo unde este cazul, un plan de recuperare a eventualelor lacune.
Săptămâna trecută au susţinut astfel de simulări şi elevii din clasel