Mulţimea adunată în Piaţa Sfântul Petru pentru ceremonia de inaugurare a pontificatului Papei Francisc se aştepta să-l vadă apărând într-un vehicul cu geamuri anti-glonţ, cunoscut şi sub numele de papamobil, folosit şi de predecesorii săi. Dar în loc de asta, noul lider a peste un miliard de catolici a întâmpinat mulţimea dintr-un Mercedes decapotabil, fără tron şi fără geamuri anti-glonţ.
Deşi ne aşteptam ca papamobilul să fie un fel de cupolă pe roţi, Papa Francis a întâmpinat mulţimea dintr-o maşină decapotabilă. Mai mult decât atât, automobilul folosit la inaugurare este posibil să aibă ca an de fabricaţie 2007, pentru că atunci compania Mercedes a dat în folosinţă pentru Vatican un model similar, G500. Această maşină a fost doar puţin modificată, susţine „The Telegraph“.
Ca toate papamobilele, şi această maşină avea numărul de înmatriculare „SCV 1“, abreviere de la numele latin şi italian pentru Vatican: Stato della Citta del Vaticano (italiană) şi Status Civitatis Vaticanae (latină).
Din motive de securitate, mai mult ca sigur că îl vom vedea pe Papă folosind un papamobil anti-glonţ.
Istoria vehiculului cu o înfăţişare atât de ciudată
Papamobilul reprezintă varianta modernă şi motorizată a „sedia gestatoria“, tronul decorat amplasat pe o platformă, în care era cărat pontiful de către 12 servitori.
În anii '30 a fost oferit primul motor cu ardere internă, atunci când Mercedes-Benz a construit Nurburg 460 Pullman Saloon pentru Papa Pius al XI-lea. Treizeci de ani mai târziu i-a fost prezentat Papei Ioan al XXIII-lea Landaulet 300d (adică un vehicul cu scaunele din spate acoperite. Papa Paul al VI-lea a folosit, şi el, un Mercedes. De fapt, deşi Ford, Seat, Rover şi Fiat au fost printre firmele care au modificat modelele standard pentru a face ceva potrivit pentru un Papă, Mercedes este compania ca