Åhlens, un retailer de îmbrăcăminte din Suedia, a avut parte de o rundă de aplauze virtuale după ce, săptămâna trecută, o fotografie cu două manechine voluptoase îmbrăcate în lenjerie intimă a ajuns pe reţeaua de socializare Facebook, unde a strâns peste 57.000 de aprecieri în doar câteva zile de la postare, relatează publicaţia „The Washington Post“.
„Women’s Right News“, organizaţia care apără drepturile femeilor din lume, a încărcat imaginea pe pagina ei de Facebook, cu un mesaj dur la adresa industriei modei din State. „Manechinele unui magazin din Suedia seamănă cu femeile din lumea reală. SUA ar trebui să investească în aşa ceva“, au atacat reprezentanţii asociaţiei feministe.
Iniţial, unele voci au susţinut că cele două manechine (foto dreapta) aparţin suedezilor de la H&M, dar oficialii brandului cosmopolit au infirmat zvonurile şi au servit presei o declaraţie surprinzătoare potrivit căreia, în viitor, vor lua în calcul promovarea în vitrine a unor modele cu forme.
Entuziasmul pe care această faţă a industriei l-a generat a atins diverse moduri de manifestare. „Numeşt-o drept o simplă bănuială, dar cred că am putea discuta destul de multe lucruri pe acest subiect“, a explicat câştigătoarea premiului Pulitzer pentru comentarii, Connie Schultz, pe pagina de Facebook, fâcând referire la valul de proteste venit la adresa standardelor promovate de societate.
Astfel de acuze aduse anorexiei şi imaginii deformate pe care moda o impune femeilor şi-au găsit susţinători şi în Londra. În 2012, mai multe femei şi-au aruncat cărţile de dietă în faţa Parlamentului britanic pentru a evidenţia efectul toxic pe care regimurile îl au asupra sănătăţii organismului. Cu şase ani în urmă, oficialii britanici ai departamentului de sănătate au cerut magazinelor de modă high-street să nu mai folosească modele cu siluete anorexice ce contravin imaginea pe care