Creşterea accelerată a volumului de reclame agresive şi viruşi pentru Android, precum şi dezinteresul dezvoltatorilor de aplicaţii şi al companiilor de publicitate încep să transforme utilizatorii şi datele lor personale în cărţi deschise pentru oricine doreşte să colecteze informaţii în scopul monetizării lor.
Creşterea accelerată a volumului de reclame agresive şi viruşi pentru Android, precum şi dezinteresul dezvoltatorilor de aplicaţii şi al companiilor de publicitate încep să transforme utilizatorii şi datele lor personale în cărţi deschise pentru oricine doreşte să colecteze informaţii în scopul monetizării lor, se arată într-un remis “Adevăul”.
Potrivit unui studiu realizat de compania de cibersecuritate Bitdefender, volumul reclamelor agresive ce ţintesc utilizatorii de Android a crescut în România cu 76,2% în perioada septembrie 2012 – februarie 2013, iar volumul de viruşi pentru aceeaşi platformă a înregistrat un avans de 42,7%.
’’Aceste date sunt de-a dreptul îngrijorătoare, mai ales în contextul în care dezvoltatorii de aplicaţii de Android şi companiile de publicitate pun pe ultimul loc protecţia datelor personale ale utilizatorilor. Reclamele agresive ajung să extragă cu mult mai multe informaţii din terminalele mobile decât ar avea nevoie, iar dezvoltatorii de aplicaţii integrează anunţuri multiple în fiecare program. Astfel, numărul terţilor care au acces la numerele de telefon, adresele de email, istoria paginilor accesate sau alte date necesare pentru a construi profiluri personalizate e din ce în ce mai mare’’, a declarat Cătălin Coşoi, Chief Security Strategist, Bitdefender.
Adopţia terminalelor cu Android a crescut constant în ultimele 6 luni, iar acest lucru este urmat îndeaproape de numărul tot mai mare al detecţiilor de viruşi şi reclame agresive din aplicaţii.
Chiar dacă reclamele agresive nu sunt periculoase în