• Este chiar institutia care se ocupa de administrarea orasului • Municipalitatea ieseana are aproape 3.000 de salariati, mult mai mult decat administratiile locale din orasele Timisoara si Cluj • Cu toate acestea, Iasul este plin de gropi, strazile sunt murdare, in unele parcuri sunt gunoaie, iar pentru obtinerea unei autorizatii de constructii, unii cetateni asteapta si cateva luni • Primaria Iasi are o organigrama de 736 de posturi, la care se mai adauga aproape 2000 de angajati ai firmelor din subordine • Cu atatea mii de oameni in spate, primaria ar fi trebuit sa transforme orasul intr-o metropola
Orasul este plin de gropi. Strazile sunt murdare de praf si impanzite de gunoaie. Traficul este infernal. De cele mai multe ori, pentru obtinerea unei autorizatii de constructie, unii ieseni asteapta si cateva luni bune, iar pentru a dobandi un aviz, esti plimbat pe la cinci ghisee. Asta in conditiile in care in ultimii ani, primaria a cheltuit milioane de euro pentru "informatizarea" administratiei, numite oficial municipalitatea ieseana. Comparand organigrama primariei iesene cu alte organigrame ale primariilor din tara, Iasul tinde spre un loc fruntas, din punct de vedere al angajatilor in sistemul administratiei publice. Potrivit informatiilor publice, dupa reorganizare, municipalitatea si-a redus numarul de angajati, ajungand oficial sa aiba in prezent 736 de posturi. La acestea se mai adauga insa circa 2.000 de subordonati ai lui Gheorghe Nichita, angajati la firmele rupte din fostele servicii ale primariei, externalizate intre timp: 260 de angajati la Citadin, 109 la EcoPiata, 300 la Politia Locala. De departe, salubrizarea orasului are cel mai mare numar de oameni implicati in activitate. Doua societati, SC Salubris SA, cu 740 de angajati, dar si SC Servicii Publice Iasi SA, cu 550 de angajati permanenti, ar trebui sa transforme Iasul intr-un oras m