Creșterea accelerată a volumului de reclame agresive și viruși pentru Android, precum și dezinteresul dezvoltatorilor de aplicații și al companiilor de publicitate încep să transforme utilizatorii și datele lor personale în cărți deschise pentru oricine dorește să colecteze informații în scopul monetizării lor.
Potrivit unui studiu realizat de Bitdefender, liderul pieței românești de soluții antivirus, volumul reclamelor agresive ce țintesc utilizatorii de Android a crescut în România cu 76,2% în perioada septembrie 2012 – februarie 2013, iar volumul de viruși pentru aceeași platformă a înregistrat un avans de 42,7%.
’’Aceste date sunt de-a dreptul îngrijorătoare, mai ales în contextul în care dezvoltatorii de aplicații de Android și companiile de publicitate pun pe ultimul loc protecția datelor personale ale utilizatorilor. Reclamele agresive ajung să extragă cu mult mai multe informații din terminalele mobile decât ar avea nevoie, iar dezvoltatorii de aplicații integrează anunțuri multiple în fiecare program. Astfel, numărul terților care au acces la numerele de telefon, adresele de email, istoria paginilor accesate sau alte date necesare pentru a construi profiluri personalizate e din ce în ce mai mare’’, a declarat Cătălin Coșoi, Chief Security Strategist, Bitdefender.
Adopția terminalelor cu Android a crescut constant în ultimele 6 luni, iar acest lucru este urmat îndeaproape de numărul tot mai mare al detecțiilor de viruși și reclame agresive din aplicații.
Chiar dacă reclamele agresive nu sunt periculoase în sine, ele pot colecta numere de telefon, contacte, adrese de e-mail și alte date care sunt vândute sau transmise către alți furnizori de servicii. Aceste informații sunt foarte valoroase pentru agențiile de marketing care realizează profiluri de utilizatori.
Cei mai multi posesori de terminale mobile își folosesc dispozitivele