Sunt rare asemenea zile liniştite la dispeceratul IGPR unde se înregistrează starea de siguranţă rutieră pe reţeaua de drumuri publice. Am trecut în revistă cele 18 zile ale lunii martie şi am căutat să vedem care este balanţa accidentelor de circulaţie exprimată prin valoarea celor trei indicatori clasici, respectiv: număr de accidente şi, corespunzător acestora, numărul de decedaţi şi răniţi grav.
Prima şi cea mai îmbucurătoare constatare evidenţiază faptul că din 18 zile luate în calcul, în zece zile nu s-a produs nici un eveniment rutier, ceea ce constituie o premieră absolută şi demonstrează că se poate, că acest început extraordinar ce ţine de măria sa omul- şofer şi omul-pieton, ar trebui să fie continuat pe mai departe. În contul celor opt zile în care s-au produs accidente rutiere, acestea au fost în număr total de 73, în urma cărora au murit 16 persoane, alte 68 fiind vătămate. Ziua cu cel mai mare număr de accidente a fost duminică, 3 martie (14 accidente cu 5 morţi şi 14 răniţi grav) urmată de luni, 4 martie (10 accidente cu 4 decedaţi şi 7 răniţi).
În zilele de 1, 2, 5, 8, 9, 13, 14, 15, 16 şi 17 martie 2013 nu s-a produs nici un eveniment rutier din categoria celor care necesită înregistrarea. Media zilnică a evenimentelor acestei perioade a fost de 4 accidente cu 0,8 decedaţi şi 3,7 răniţi.
De subliniat că peste 50 la sută din numărul evenimentelor înregistrate în primele 18 zile ale lunii martie s-au datorat aceleiaşi cauze, cunoscută şi recunoscută de-acuma, respectiv neadaptarea vitezei la condiţiile concrete de drum, meteorologice şi de geometrie a drumului, la care s-au mai adăugat cele referitoare la indisciplina pietonilor. Se cuvine a evidenţia un aspect, anume cel al violenţei coliziunilor între autovehicule, mai ales în zona curbelor ca urmare a negocierii cu viteză de pericol a acestor puncte de mare risc. Demonstraţ