Clienţii din Europa ai Audi vor putea cumpăra, pentru 3.000 de dolari în plus, sedanuri A8 echipate cu faruri construite cu o nouă tehnologie multi-LED, care luminează mai bine fără să orbească automobiliştii din sens opus, dar care nu sunt permise de legislaţia americană, relatează Bloomberg.
"Extrem de şmechere", aşa au fost caracterizate noile faruri de revista Car and Driver, după ce au fost prezentate la Salonul Electronicelor de Consum din Las Vegas.
Audi nu a putut face însă decât o demonstraţie în SUA, întrucât legislaţia veche de 45 de ani nu permite folosirea unor astfel de faruri pe a doua mare piaţă auto la nivel global, după China.
"Tehnologia de iluminare s-a modificat dramatic în ultimii 10-15 ani. Este dificil să faci inovaţii cu reglementări din 1968", a spus Stephan Berlitz, director la Audi.
Audi, diviza de lux a Volkswagen, se numără printre producătorii de automobile şi de sisteme de iluminat care insistă pentru modificarea regulii potrivit căreia farurile trebuie să aibă o fază scurtă şi una lungă de lumină, distincţie pe care noile faruri ale Audi, care ajustează automat lumina, o elimină.
Reprezentanţi ai industriei de profil urmează să se întâlnească cu autorităţile americane de reglementare în încercarea de modificare a standardelor.
Reglementarea referitoare la faruri a fost actualizată de-a lungul anilor, dar este una dintre cele mai vechi dintre cele referitoare la siguranţa traficului auto, precedând Administraţia pentru Siguranţa Traficului pe Drumurile Naţionale din SUA.
Tehnologia a avansat între timp de la fascicule directe de lumină la halogen, xenon, iar acum la LED-uri.
Sistemele LED sunt mai durabile, generează mai puţină căldură şi folosesc mai puţină energie.
Autorităţile americane nu sunt convinse că farurile LED îmbunătăţesc siguranţa, întrucât testele au avut rezult