Partidul Forţa Civică, organizaţia judeţeană Bistriţa-Năsăud, îşi exprimă profunda nemulţumire pentru modul jalnic şi neprofesionist în care Ministerul Agriculturii, în general, şi ministrul Daniel Constantin, în special, au gestionat acest fenomen, care a adus panică în rândul populaţiei şi pierderi deosebite în special pentru producători.
Încrederea românilor în siguranţa laptelui vândut în magazine a scăzut în urma mediatizării intensive şi comunicării precare pe tema contaminării cu aflatoxină, doi din cinci consumatori declarând că nu au mai cumpărat lapte în ultima săptămână, potrivit unui studiu întocmit de Rogalski Public Relation.
Avem de-a face cu un exces de zel în comunicarea publică a autorităţilor pe acest subiect. Aşa cum secretomania este nocivă, tot aşa poate fi la fel de nocivă o comunicare excesivă, mai ales când vine vorba de suspiciuni. Încrederea consumatorilor poate fi repede distrusă printr-o frază nefericită dintr-un comunicat de presă şi va fi greu restabilită doar cu eforturi şi costuri mult mai mari.
Se impune revizuirea protocoalelor de comunicare publică de la ANSVSA, în special în sensul evitării de a comunica public nereguli în faza de suspiciune, înainte de a fi validate de analize.
Pentru a nu se crea imaginea că lucrurile se pot muşamaliza, după ce suspiciunile au fost confirmate de analizele de laborator, trebuie a fi luate, obligatoriu, măsuri drastice faţă de cei găsiţi vinovaţi cu nereguli, inclusiv prin mediatizarea numelor companiilor şi ale produselor care fac obiectul acelor nereguli.
Dacă nu se va găsi nici un vinovat, atunci consumatorii şi producătorii oneşti pot crede că au avut în faţă un scenariu menit să îmbolnăvească industria de profil de la noi.
Scandalul laptelui a bulversat agricultura românească şi doar într-o săptămân