Inspectoratul Școlar Județean a stabilit, de comun acord cu reprezentanții Sindicatului Liber al Lucrătorilor din Învățământ Neamț, punctajul minim pe care trebuie să-l aibă candidații care doresc să obțină gradație de merit pentru următorii cinci ani.
La ultima reuniune a comisiei paritare sindicate – inspectorat, baremul a fost fixat la 60 de puncte. Tot cu acest prilej s-a avizat și modelul fișei de evaluare, stabilindu-se punctajul detaliat pentru fiecare criteriu. Astfel, criteriul activităților complexe cu valoare instructiv-educativă va avea o pondere de 80%, cel referitor la performanțele deosebite în inovarea didactică sau managerială – de 10%, cel privind participarea la proiecte – de 5%, la fel ca și cel privind creșterea prestigiului unității de învățământ sau conexe. Gradațiile de merit vor fi atribuite pe o perioadă efectivă de cinci ani, începând cu data de 1 septembrie 2013.
Gradația de merit este un spor la salariu de 25%, care se acordă pe o perioadă de cinci ani. Numărul de gradații de merit care vor fi acordate va reprezenta 16% din totalul posturilor didactice existente la nivelul unui inspectorat școlar, din care se scade numărul de gradații acordate în ultimii patru ani. Depunerea dosarelor pentru obținerea gradațiilor de merit va avea loc în perioada 15 martie – 11 aprilie 2013. Dosarele vor fi analizate în perioada 11 – 19 aprilie, de către inspectorii de specialitate, iar între 25 aprilie și 3 mai vor fi verificate de către comisia care coordonează concursul. Aprobarea listei cuprinzând punctajele acordate în urma evaluării este programată pentru perioada 8 – 11 mai, iar afișarea acesteia pentru data de 13 mai. Între 15 și 17 mai vor putea fi depuse contestații, iar rezultatele finale vor fi afișate pe 26 mai.
Inspectoratul Școlar Județean a stabilit, de comun acord cu reprezentanții Sindicatului Liber al Lucr