Compania Enel România a înregistrat, anul trecut, un profit operaţional (EBITDA) de 231 milioane euro, în creştere cu circa 13% faţă de cel raportat în 2011 (205 milioane euro). Veniturile companiei au urcat de la 969 milioane euro în 2011 la 1,032 miliarde euro în 2012.
Directorul general al Enel România, Luca D'Agnese, a declarat, ieri, într-o conferinţă, că rezultatele bune din 2012 se datorează creşterii eficienţei, a scăderii pierderilor din reţea în urma investiţiilor realizate de companie, reducerii costurilor operaţionale cu circa 12% şi creşterii conectărilor la reţea. "Creşterea veniturilor provine din majoarea preţurilor electricităţii şi a volumului furnizat", a subliniat domnia sa.
Pentru perioada 2013-2017, Enel România a programat investiţii de 542 milioane de euro în reţeaua de distribuţie a energiei, în serviciile acordate consumatorilor finali şi în alinierea operaţiunilor din România la standardele Enel. Astfel, compania va menţine actualul volum anual investiţional, de circa 100 milioane de euro.
În perioada 2010-2012, investiţiile realizate de Enel România în zonele de distribuţie în care activează (Banat, Dobrogea şi Muntenia Sud) au redus cu 48% durata întreruperilor neplanificate şi cu 30% frecvenţa întreruperilor neplanificate. Luca D'Agnese a menţionat: "Dacă în urmă cu trei-patru ani media întreruperilor neplanificate pe client era în jur de 10 ore pe an, acum ea a scăzut la jumătate. În ţările din vestul Europei în care activează Enel, această medie este de circa o oră (Italia şi Spania). În aceste state, investiţile în modernizarea reţelei au început în jurul anului 1995. În ţările din centrul şi estul Europei media este mai mare pentru că investiţiile Enel în modernizarea reţelelor au început mult mai târziu. Cred că România va ajunge la performanţa Italiei după 10-15 ani în materie de atingenera a standardelor pri