Regizoarea operetei Ana Lugojana, care va avea premiera duminică, 24 martie de la ora 18.30 pe scena Operei Naţionale Române Cluj-Napoca, Mihaela Bogdan Drule, a declarat că în acest spectacol a dorit să exprime conflictul dintre clasa muncitoare şi clasa corupţilor, conflict care este încă de actualitate.
„Am ales să nu mă concentrez strict pe zona Lugojului, ci am încercat să creăm o metaforă. Toţi românii care pleacă dincolo au nostalgia aceasta după ţară, spunând că ei nu se pot îndepărta de sat, indiferent cât ar fi de greu tot mai bine este în ţara ta, tot mai bine este în satul tău, tot mai bine e acasă. Mi-am recunoscut imboldul care m-a făcut să mă întorc, mi-am dat seama că partea de modernizare, felul în care eu percep în ziua de astăzi Ana Lugojana este prin dorinţa şi dragostea de a te reîntoarce în România, de a rămâne aici indiferen de condiţiile care sunt. Şi de aici începe şi actualizarea, dacă acuma câteva decenii diferenţa dintre muncitori, ţărani şi boieri era de actualitate din punct de vedere ideologic, în ziua de astăzi, ce pe mine mă atinge şi vreau să exprim este conflictul dintre oamenii simpli care muncesc pentru pâinea lor la modul cinstit, oameni incoruptibili, cum este Ana, Moş Toma şi clasa corupţilor şi parveniţilor în care recunoaştem administratorul moşiei, Adolf Pfitzner. Din păcate povestea este la fel de actuală acum cum a fost la începutul secolului. În sufletul meu vibrează România ca şi ţară, nu Lugojul ca şi locaţie”, a precizat Mihaela Bogdan Drule, cea care semnează regia artistică.
Dirijorul Horvath Jozsef a declarat, la rândul său, că cele trei roluri principale nu sunt uşor de cântat şi presupun o tehnică foarte bună. „Cele trei roluri principale, Ana Lugojana, Sandu Boldurean şi Nica Iancu Iancovici, nu sunt deloc uşoare de cântat, presupun o tehnică foarte bună, toate cele trei personaje au roluri c