Uniqa Asigurari a incheiat anul 2012 cu un rezultat financiar negativ de 19,2 milioane de lei (rezultat preliminar neauditat), de aproape 4 ori mai mic fata de anul precedent, datorita eficientizarii continue a activitatii.
In 2011, compania a avut o pierdere de 73 milioane de lei.
Asiguratorul a inregistrat anul trecut prime brute subscrise totale de 504,9 milioane lei, cu 32% peste nivelul din anul 2011, potrivit datelor preliminare.
Pe segmentul asigurarilor auto Casco primele brute subscrise au fost de 269,8 milioane de lei, in crestere cu 27% fata de anul 2011. Primele brute subscrise din asigurari de raspundere civila pentru vehicule au totalizat 161 milioane de lei, cu 72% peste nivelul din anul anterior.
In aceeasi perioada, subscrierile din asigurari de incendiu si calamitati naturale au fost de 56,9 milioane de lei, in scadere cu 8%.
Indemnizatiiile brute platite de Uniqa Asigurari au fost de 321,3 milioane de lei in 2012.
Potrivit companiei, rezultatele Uniqa Asigurari se inscriu astfel in strategia Uniqa Group, care in luna mai 2011 a inceput o repozitionare strategica pe termen lung, obiectivele finale ale acestei strategii fiind dublarea numarului de clienti (de la 7,5 milioane in 2010 la 15 milioane pana in 2020) si majorarea profitului inainte de taxe cu pana la 400 de milioane de euro in 2020, comparativ cu 2010.
Uniqa Asigurari si-a majorat cota pe piata de asigurari generale cu peste doua puncte procentuale in 2012, de la 6,1% in 2011 la 8,2% in 2012, ocupand in prezent locul 6.
“Chiar daca mediul economic este instabil, am decis sa nu ne reducem bugetul pentru dezvoltare, ci sa investim in continuare in cresterea echipei noastre si a retelei de vanzari, decizie care s-a reflectat in rezultatele anului 2012”, a declarat Florin Golovatic, presedinte Direc